Kauppatieteiden ohjeita - Muualla suoritetut opinnot

Kansikuva

Kauppatieteiden ohjeita - Muualla suoritetut opinnot

Kauppatieteiden alan ammattikorkeakoulututkinnot

Enintään 5 vuotta vanhasta tradenomitutkinnosta korvataan kauppatieteiden kandidaatin tutkintoon seuraavat opintojaksot:

Opintojakso op
A250A0250 Kirjanpidon peruskurssi 6
A130A0010 Markkinoinnin perusteet 6
A130A0700 Yritysjuridiikan perusteet 6
A370A0001 Johtamisen ja yrittäjyyden perusteet 6
KS00CH13 Kauppatieteen asiantuntijaviestintä 3
  Kieliopinnot (kieli yksilöitävä anomuksessa) 4
KR00CH10 Svenska i arbetslivet (handel), muntlig 1
KR00CH09 Svenska i arbetslivet (handel), skriftlig 1

Lisäksi tradenomeille hyväksiluetaan kandidaatin tutkintoon sivuopintokokonaisuus: Liiketalouden perusteet 24 op. Yhteensä tradenomeille hyvitettävät opinnot ovat 57 op.

Kurssit ja sivuopinto viedään rekisteriin arvosanalla H eli hyväksytty. Kieli- ja viestintäopinnot viedään rekisteriin arvosanoilla (1-5), mikäli suoritettuna LUT:n kursseja vastaavat opinnot arvosteluasteikolla 1-5.

MikäIi tradenomitutkinto on keskeytynyt, on opiskelijalla mahdollisuus anoa yksittäisiä opintojaksojen hyvaksilukuja yllä olevasta listasta, mutta ei sivuopintoa. Mitään muita opintojaksoja kuin listassa olevia ei voi anoa korvattavaksi.

Muut ammattikorkeakouluopinnot

Muita ammattikorkeakouluopintoja tai tutkintoja suorittaneiden opiskelijoiden on otettava yhteyttä kauppatieteiden opintojen ohjaajaan opintojen hyväksiluvuista. Muilla opinnoilla voi olla mahdollista hyväksilukea kauppatieteiden kandidaatin tutkintoon lähinnä yleis- ja kieliopintoja.