Opintosuunnitelman luominen - Sisu

Opintosuunnitelman luominen - Sisu

Huom! Lopussa video Opintosuunnitelman luominen

Kun olet kirjautunut Sisuun, Valitse etusivulta välilehti Opintojen rakenne

Huom! Sisun yläpalkki on tämän ohjeen kuvissa liila, mutta sinulle se näkyy mustana/harmaana.Väri ei vaikuta järjestelmän toiminnallisuuksiin.

opintojen rakenne

Opintojen rakenne -näkymässä klikkaa oikeasta yläkulmasta Uusi opintosuunnitelma luodaksesi uuden opintosuunnitelman. Valitaksesi olemassa olevan suunnitelman klikkaa suunnitelman nimen vieressä olevaa nuolta.

uusi opintosuunnitelma

Ikkunan Luo uusi opintosuunnitelma välilehdessä Omat koulutukset voit valita koulutuksia, joihin sinulle on myönnetty opinto-oikeus. Välilehdeltä Kaikki koulutukset voit hakea mitä tahansa koulutusta. Kun olet valin-nut koulutuksen ja opintosuunnitelmakauden, sekä ni-mennyt opintosuunnitelmasi, voit luoda suunnitelman klikkaamalla Luo suunnitelma

ikkuna uudelle suunnitelmalle

Jos valitset opintosuunnitelmaasi koulutuksen, johon sinulla ei ole opinto-oikeutta tai et ole ilmoittautunut kuluvalle lukuvuodelle, ilmestyy suunnitelman nimen alle siitä ilmoitus.

ei opinto-oikeus

Kolme pistettä -painikkeen alta löytyvästä valikosta löydät erilaisia toimenpiteitä, kuten mahdollisuu-den muokata suunnitelman nimeä tai poistaa suunnitelman. Valikosta voit myös asettaa opintosuun-nitelman ensisijaiseksi. Voit pyytää ohjausta vain ensisijaiseen opintosuunnitelmaan. Opintosuunni-telman ensisijaisuus ilmoitetaan vihreällä tekstillä opintosuunnitelman nimen vieressä tai alla. Ensisijaista tai koulutuksen ainoaa opintosuunnitelmaa ei voi poistaa.

muutta ensisijaiseksi

ensisijainen label

Koulutuksella voi olla vain yksi ensisijainen opintosuunnitelma kerrallaan. Mikäli muutat opintosuunnitelman ensisijaiseksi, poistuu ensisijaisuus edelliseltä ensisijaiselta opintosuunnitelmalta.

Opintosuunnitelman nimen alla näkyy koulutus ja kouluttautumismahdollisuus, johon suunnitelma liittyy sekä valittu opetussuunnitelmakausi, muokkaus- ja luontipäivämäärät.