Sivuopinnot ja täydentävät opinnot - Sisu

kansikuva

Sivuopinnot ja täydentävät opinnot - Sisu

Suurin osa LUT-yliopistolla suoritettavista alemmista ja ylemmistä korkeakoulututkinnoista edellyttää sivuopintokokonaisuuden suorittamisen ja sisällyttämisen tutkintoon. Täydentäviä opintoja voidaan määrätä suoritettavaksi ylemmän korkeakoulututkinnon opiskelijoille.

Sivuopinnot

Tarkastellaksesi LUT-yliopiston sivuopintotarjontaa klikkaa Opintojen rakenne -välilehdeltä Uusi opintosuunnitelma.

kaikki sivuaineet

Valitse avautuvasta ikkunasta välilehti Kaikki koulutukset ja hae koulutusta nimeltä LUTSivuopinnot. Valitse Kouluttautumismahdollisuus 1, Opetussuunnitelmakausi 2022-23 ja nimeä halutessasi suunnitelma. Lopuksi klikkaa Luo suunnitelma.

kaikki sivuaineet

Sivuopinnot-koulutus sisältää kaikki LUT-yliopiston alempaan ja ylempään korkeakoulututkintoon valittavissa olevat sivuopintokokonaisuudet. Tämä koulutus on olemassa vain sivuopintojen tarkastelua varten, eikä tähän koulutukseen voi siksi olla opiskeluoikeutta. Tässä koulutuksessa tehdyt valinnat eivät myöskään siirry opiskelijan opiskeluoikeuden mukaisiin opintosuunnitelmiin. Varsinainen sivuopinnon valinta tehdään aina opiskelijan tutkinto-ohjelman ensisijaiseen opintosuunnitelmaan.

Sivuopinnot (Alempi tutkinto) ja Sivuopinnot (Ylempi tutkinto) -otsikoiden alla sivuopinnot ovat jaoteltuna koulutusohjelmittain.

sivuaine hops

Halutun Koulutusohjelman sivuopinnot päässee valitsemaan, kun klikkaa kandi/maisteri kokonaisuuden siniseksi (harmaa viiva), jolloin valinta-avustin aukea

alempi sivuaine

Valitan kandi /maisteri sivuopinnot (1) Valitaan koulutusohjelma valinta-avustimessa (2), Klikataan keskellä sivua koulutusohjelman nimen perässä oleva harmaa viiva (3), jolloin koulutusohjelman tarjolla olevat kokonaisuudet tulevat näkyviin avustimeen

valitaan yksi

Voi valita yksi tai useampi sivuaine kerrallaan

yksi tai useampi

Jos valitaan tietty opintopistemäärä kokonaisuuden sisällä, opintojaksot tulevat näkyviin valinta-avustimeen, ja halutut kurssi voi sijoita rakenteeseen

halutujen kurs

Sivuopintokokonaisuus voi sisältää pelkästään pakollisia opintojaksoja, pelkästään vaihtoehtoisia opintojaksoja, tai sekä pakollisia että vaihtoehtoisia opintojaksoja.Valinta-avustimessa ilmoitetaan sivuopintokokonaisuuden vähimmäislaajuus.

pakolliset ja valin

Joistakin sivuopintokokonaisuuksista on olemassa nimeltään ja sisällöltään samanlaisia, mutta vähimmäislaajuudeltaan eriäviä versioita. Omaan opintosuunnitelmaan näistä sisällytetään se, joka vastaa oman tutkinnon sivuopintojen vähimmäislaajuutta.

eri laajudet