Opintosuunnitelman rakenne ja toiminnallisuudet - Sisu

kansikuva

Opintosuunnitelman rakenne ja toiminnallisuudet - Sisu

Rakenteen ylimmällä tasolla on koulutuksen nimi (1). Seuraava taso suunnitelmassa on tutkinto-ohjelma(t). Koulutus voi olla yksi- tai kaksivaiheinen, jolloin koulutuksen alla on joko yksi tai kaksi tutkinto-ohjelmaa. Vain maisteri- tai jatko-opinnot sisältävät koulutukset ovat yksivaiheisia ja kandidaatti- sekä maisteriopinnot sisältävät kaksi vaihetta. Tutkinto-ohjelman (2) alle sijoittuvat kokonai-suudet (3) ydinopinnot, suuntautumisvaihtoehdon aineopinnot (kandidaatit) tai syventymisopinnot (maisterit), sivuopinnot, vapaasti valittavat opinnot sekä mahdolliset kieli- ja viestintäopinnot. Kokonaisuudet muodostuvat ohjaavista väliotsikoista ja opintojaksoista (4).

Jos maisteriopiskelijalle on määrätty täydentäviä opintoja, niille on oma koulutuksensa, johon on tehtävä erillinen opintosuunnitelma.

Suunnitelmaan valittu koulutukselle opetussuunnitelmakausi näkyy suunnitelman nimen alla. Pääsääntöisesti valitaan opintojen aloitusvuosi, jolloin koulutukseen sisältyvien tutkinto-ohjelmien opetussuunnitelmakaudeksi voi valita minkä tahansa aloitusvuoden jälkeisen opetussuunnitelmakauden. Esim. aloitusvuosi 2017 -> alemman tutkinnon kaudeksi voi valita esim. 2018-2019 ja ylemmän tutkinnon kaudeksi 2021-2022. Katso tarkemmat ohjeet tältä

rakenne

Klikkaamalla tason otsikon vieressä sijaitsevaa nuolta voit piilottaa tai tuoda näkyviin tason sisällön

piilotus tai avaus.